فاکتور فروش چیست؟

فاکتور یکی از  محصولات چاپی پرکاربرد و پر مصرف محسوب میشود که بیش از ۹۰ درصد مشاغل به آن نیاز دارند.فاکتور ها معامله ما بین افراد را که به هر صورت باشد ثبت میکند به همین دلیل است که اکثر مشاغل به فاکتور فروش و فاکتور رسمی نیاز دارند.ولی شاید یافتن یک چاپ خانه خوب که فاکتور شما را با کیفیت بالا و قیمت مناسب و ارزان چاپ نماید کاری سخت به نظر برسد.چاپ آکسون با سال ها سابقه در زمینه چاپ و طراحی فاکتور در خدمت شما عزیزان می باشد.

طراحی فاکتور فروش

اغلب اوقات ، چاپ نام تجاری روی فاکتورهای فروشتان می تواند اقدامات ظریفی باشد که شما در جهت دستیابی به شناخت برند خود انجام می دهید. کارهای کوچک مانند شخصی سازی دفتر رسید شما با آرم کسب و کار شما می تواند تا حد زیادی باعث تقویت نام تجاری شما در ذهن مشتریان شود.از این گذشته ، هر بار که رسید دریافت می کنند ، آرم شما را نیز می بینند.شخصی سازی فاکتور فروش با نام کسب و کار شما نمای کاملاً حرفه ای دارد که تجارت شما را توسعه می دهد و آن را بیشتر و بهتر به مشتریان می شناساند. رسیدهای شخصی می تواند به شما کمک کند تا شما را با شرکت های بزرگ تر که ممکن است منابع بیشتری در دسترس داشته باشند قابل مقایسه کند.مرکز چاپ آکسون به کیفیت محصولات و خدمات عالی که ارائه می دهد افتخار می کند. طراحان چاپ آکسون فاکتور فروش شما را به بهترین شکل طراحی میکنند و در چاپخانه آکسون فاکتور شما را چاپ می نمایند.چاپ و طراحی فاکتور فروش اگر  به شکلی خلاقانه باشد و دارای چاپ با کیفیت باشد میتواند کلاس کاری شما را بالا برده و خیال شما را در هر خرید و فروش آسوده سازد.
کافیست ایده هایی که در رابطه با جدول فاکتور و فونت و سایز و ابعاد فاکتور و جنس فاکتور  و رنگ فاکتور را دارید به طراحان آکسون بگویید تا آن ها بهترین ها را برای شما طراحی کنند‌.

انواع چاپ فاکتور فروش بر اساس جنس

الف) سفید و الواان اندونزی: در این حالت برگ رو از کاغذ سفید 70 یا 80 گرمی می باشد و نسخه های بعدی از کاغذ های 50 و 55 گرمی الوان اندونزی که مناسب چاپگرها میباشد استفاده گردد.
ب) سفید و الوان ایران: در این حالت برگ رو از کاغذ سفید 70 یا 80 گرمی می باشد و نسخه های بعدی از کاغذ های 55 الی 60 گرمی ایرانی می باشد.
ج) کاغذهای کاربن لس یا بدون کاربن یا NCR: این کاغذ ها نیازی به کاربن ندارد و بخودی خود با فشار دست مطالب را از نسخه ای به نسخه دیگر منتقل میکند که معمولا 50 گرمی هستند و برای پرینتر مناسب نیستند و بهتر است برای فاکتورهای 4 نسخه به بالا استفاده نگردد زیرا ضخامت کاغذ ها اجازه انتقال مطالب را نمیدهد.

چاپ فاکتور فروش کاغذ تحریر
چاپ فاکتور فروش کاغذ گلاسه
چاپ فاکتور فروش کاغذ کاربن لس

چاپ فاکتور بر اساس ابعاد

برای چاپ فاکتور ابعاد و سایزهای استانداردی وجود دارد که به شرح ذیل می باشند :
A3 = 42 * 30
A4 = 29.7 * 21
B4 = 25 * 35
A5 = 14.8 * 21
B5 = 17 * 24.5
B6 = 12.5 * 17
A6 = 10.5 * 14.8

علاوه بر این میتوانید ابعاد فاکتور فروش کسب و کارتان را خودتان انتخاب کنید. اگر ابعاد فاکتور شما در قسمت پایین نمی باشید میتوانید با ما تماس بگیرید و ابعاد دلخواه فاکتور خود را به ما بگویید و طراحی و چاپ فاکتورتان را به بسپارید.

سفارش چاپ فاکتور A4
سفارش چاپ فاکتور A5
سفارش چاپ فاکتور A6

قیمت چاپ فاکتور فروش

قیمت فاکتور فروش چاپ آکسون بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد.این مجموعه قیمت های به روز چاپ فاکتور فروش را برای شما عزیزان قرار داده است که میتوانید سفارش خود را به صورت کاملا آنلاین ثبت نمایید.سامانه ثبت سفارش آنلاین چاپ آکسون به صورت ۲۴ ساعته فعال می باشد.و در هر ساعت از شبانه روز و هر روز هفته میتوانید سفارش چاپ آنلاین خود را ثبت نمایید و بعد از چند روز فاکتور خود را درب منزل تحویل بگیرید.همچنین  میتوانید قیمت چاپ فاکتور را از  مشاوران آکسون بپرسید و از قیمت های بروز چاپی آکسون مطلع شوید .مشاوران و کارشناسان متخصص چاپ آکسون از هنگام خرید تا رسیدن محصول چاپی در کنار و هم گام با شما می باشند.

ثبت سفارش آنلاین فاکتور فروش
قیمت چاپ آنلاین فاکتور فروش

صحافی فاکتور فروش

صحافی فاکتورها به دو صورت سر چسب ( مانند سر نسخه پزشکان ) که از بالا یا سمت راست جدا می شوند و صحافی منگنه و پرفراژ ( مانند دسته چک، از انتها منگنه شده اند و از بخش جلوتر پرفراژ می شوند ) همچنین فاکتورها بعد از چاپ، شماره سریال زده می شوند ( شماره ی قرمز رنگی که در بالای فاکتورها وجود دارد و شماره ی هر برگ فاکتور با برگ بعدی متفاوت است. )
طرح فاکتور:طراحان آکسون فاکتوری را طراحی میکنند که مناسب و برازنده تجارت و کسب و کار شما باشد.همچنین میتوانید وبسایت و فاکتور و پاکت و سربرگ و کارت ویزیت کسب و کارتان را با هم به صورت ست اداری طراحی و چاپ نمایید.

نمونه چاپ فاکتور فروش آنلاین چاپ آکسون

سوالات متداول و پرتکرار چاپ فاکتور

ارسال سفارشات معمولا از چهار طریق :

تیپاکس تحویل بسته درب محل و باربری برای سفارشاتی با وزن بالا و ترمینال سریعترین روش ارسال و  ارسال توسط پیک شهری .

به محض ثبت سفارش شما در سامانه سفارش آنلاین چاپ آکسون ، ایمیل و پیامکی حاوی مشخصات سفارش شما و همچنین وضعیت سفارش به صورت خودکار ارسال می شود .همچنین هنگام آماده شده سفارش از هر دو طریق ییامک و ایمیل به شما اطلاع رسانی می شود که سفارش شما در مرحله پردازش بسته بندی و ارسال قرار می گیرد.زمان تحویل سفارشات بر اساس مدت زمان اعلام شده در لیست قیمت می باشد و روز های کاری ملاک عمل است.چنانچه سفارش فرم های فوری بعد از ساعت 11:30 هر روز ثبت شوند با یک روز تاخیر همراه است.

سامانه سفارش آنلاین چاپ آکسون، یک سرویس آنلاین 24 ساعته است که با کیفیت‌ترین خدمات چاپ و طراحی را به مشتربان خود ارائه می‌دهد. مشتریان عزیز ما می‌توانند در هر جا و هر لحظه‌ای که بخواهند از طریق این سامانه به راحتی سفارش چاپ و طراحی خود را ثبت کرده و تا لحظه تحویل محصول خود با آسودگی خاطر به دیگر کارهای مهمشان ببپردازند.

در چاپ آکسون تعداد بی‌شماری از نمونه‌ فاکتور های طراحی و چاپ شده توسط ما قرار داده شده است که با مراجعه به لینک نمونه کارت ویزیت می‌توانید به مشاهده آن‌ها بپردازید. یا میتوانید به پیج اینستاگرام مجموعه چاپ آکسون مراجعه نمایید.

کاربرد فاکتور رسمی برای مشاغلی است که باید یک نسخه از فاکتورهای خود را اداره مالیات تحویل دهند و باید مهر و امضای فروشنده در ان وجود داشته باشد و اطلاعات مالیات بر ارزش افزوده به طور کامل در آن درج شود.

در واقع در این فاکتورها بر اساس قوانین وزارت امور اقتصاد و دارایی تنظیم شده است و مورد تایید آن‌ها است. اما در فاکتور غیر رسمی وجود مهر و امضای فروشنده ضروری نیست و صرفا برای اطلاع مشتری تهیه شده است. این فاکتورها معمولا در مشاغل کوچک مثل سوپرمارکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فاکتورها یک سند تجاری محسوب می شوند به همین دلیل هم باید به امضای هر دو طرف معامله برسد.یعنی هم خریدار و هم فروشنده باید ان را امضا کنند.امضا مهم ترین مسئله در فاکتور است زیرا نشان دهنده ان است که هر دو طرف در هنگام فروش کالا حضور داشته و از ان باخبرند .

فاکتورهای دارای امضا باعث می شوند تا مسائل حقوقی که بعدا ممکن است پیش بیاید تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

حال اگر فاکتور صادر شده باشد و اما پول نقدی بین طرفین مبادله نشود و طرفین پرداخت را به صورت اقساطی مشخص کرده باشند بازهم ممکن است مشکلاتی در این زمینه پیش اید.

حال اول این است که خریدار به محض این که قسط اول خود را پرداخت کرد کالاها را دریافت کرده  و برای سایر اقساط هم باید چک بدهد.حال اگر چک ها نقد نشود چه بایدکرد ؟در صورت این که چک خریدار نقد نشود و فاکتور فروش که امضای هر دوطرف را دارد را به عنوان یکی از مدارکی است که فروشنده می تواند به دادگاه اعلام کرده و مابقی وجه را مطالبه کند.

حالت دوم نیز حالتی است که خریدار در دادگاه حاضر می شود و ادعا می کند که کالایی را که دریافت کرده با کالای مندرج در فاکتور متفاوت است و یا اصلا کالایی را که سفارش داده است در فاکتور ذکر نشده است در این صورت هم فاکتور یکی از مهم ترین مدارکی است که خریدار می تواند به دادگاه اعلام کند البته این موضوع بیش تر در مورد کالاهای بزرگ صورت می گیرد که خریدار کالا را فاکتور می کند و بعدا به دست خریدار می رسد.

امروزه خریدهایی که با پست انجام می شود افزایش یافته است .خریدهای پستی هم فاکتور فروش فاقد امضای خریدار است.برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی احتمالی که ممکن است در این زمینه به وجود اید بهتر است خریدو فروش های اینترنتی از طریق وب سایت انجام شود و جایگزین خریدهای تلفنی و یا شبکه های اجتماعی شود.زیرا در وب سایت ها تاییدی  خریدار روی فاکتورها اینترنتی انجام می دهد و حکم همان امضای او را دارد.

حال اگر فاکتوری فاقد امضای خریدار است و با استفاده از همان فاکتور و شهادت شاهدان در دادگاه می توان احقاق حق کرد.در مورد فاکتورهایی که امضای فروشنده و مرکز خرید را هم ندارد و فاکتور در سربرگ فروشگاه چاپ شده باشد باز هم می توان برای گرفتن حق خود اقدام کرد .

پس فهمیدیم فاکتور امضای هر کدام از طرفین را نداشته باشد مشکلاتی را ایجاد می کند پس بهتر است همان ابتدا در این مورد دقت شود .فاکتورها به صورت رسمی تنظیم کنیم و ان را به تایید اداره مالیات برسانیم.

افرادی هم هستند که از این فاکتورها سواستفاده می کنند این فاکتورها را فاکتورهای صوری می نامند.این فاکتورها نوعی غیرقانونی از فاکتورهاست که کاملا شبیه به فاکتورهای قانونی اند اما استفاده و کاربرد ان ها متفاوت است.برخی از شرکت ها از این فاکتورها استفاده می کنند و هدف ان ها از استفاده این فاکتورها ،کاهش هزینه ها خواهد بود.

فاکتور های کاربن دار بدون نیاز به کاربن می باشند و دیگر نیاز نیست برای اینکه اطلاعات برگه نخست در برگه دوم نوشته شود از کاربن استفاده کنید. فقط برگه اول خاصیت کاربن دار می باشد.

نمونه های چاپ شده فاکتور