بروشور چیست؟

بروشور کتابچه ای چند صفحه ای یا اگر دقیق بخواهیم بگوییم چند لتی است که برای آموزش استفاده از کالا و خدمات از طرف تولید کنندگان و یا کسانی که میخواهند جنسی را به مشتری معرفی کنند تولید و چاپ می شود.

طراحی بروشور اغلب بر روی راهنمایی بهتر مشتری برای استفاده از کالا مانور میدهد و چاپ بروشور اغلب جنبه تبلیغاتی خیلی کمتری نسبت به چاپ کاتالوگ می توان داشته باشد.

البته بروشور و کاتالوگ و تفاوت های بروشور و کاتالوگ را در جای دیگر مورد بررسی قرار دادیم که درلینک زیر می توانید آن را مشاهده کنید.

بروشور در واقع یک کتابچه یا مجله است که صفحات مختلف آن حاوی تصاویر و شرحی بر ویژگی‌­های محصولات و خدمات شماست.

تعریف گفته شده، ساده‌­ترین تعریفی است که می­‌توان از بروشورهای تبلیغاتی داشت.

اما نکته مهمی که در تعریف بالا وجود دارد، این است که هدف اصلی از چاپ بروشورهای تبلیغاتی معرفی محصولات و خدمات شماست.

بروشور برش خاص

بروشور برش خاص

چرا باید از بروشور تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنیم ؟

امروزه بسیاری از شرکت­‌های تجاری برای معرفی کالا و خدماتشان به طیف وسیعی از مخاطبان، از بروشورهای تبلیغاتی استفاده می‌­کنند.

انتخاب یک بروشور مناسب، به عنوان یکی از قدرتمندترین و متداول‌­‌ترین روش­‌‌‌های بازاریابی، می‌­تواند تأثیر به سزایی

در افزایش رونق کسب و کار شما داشته باشد. این ادعا چندان دور از واقعیت نیست که چاپ بروشورهای تبلیغاتی مؤثر و منحصر به فرد جزءِ جدایی ناپذیر هر فرایند بازاریابی موفق است.

اگر با بروشورهای تبلیغاتی آشنایی زیادی ندارید، مطالعه این مقاله علاوه بر آشنا کردن شما با ویژگی­ها و مزایای آن­‌ها، کلیه شک و شبهه­‌هایتان در مورد استفاده از این روش تبلیغاتی را نیز برطرف خواهد کرد.

اما قبل از این­ که خوبی‌­های استفاده از بروشورهای تبلیغاتی و فاکتورهای مؤثر بر میزان اثر بخش بودن آن‌­ها را به شما معرفی کنیم،

ابتدا مروری کوتاه بر تعریف و کاربرد این بروشورها خواهیم داشت.

بروشور ها را می توان در بیانی ساده تر برگه هایی که چند خط تا می خورند و در هر صفحه مطالبی تازه را برای ما بیان می کنند نامید.

بروشور ها بصورت تک لتی یا دولتی و یای بروشور های ۳ لتی و ۴ لتی تولید می شوند.

بروشورها برای استفاده از کسب و کارهایی که تازه به عرصه رقابت با رقبای قدیمی خود وارد شده اند، مورد استفاده قرار میگیرند.

 بروشور دايکات چيست؟

دايکات از برش و خط‌ تا (Creasing) و همچنين سوسه‌گيري (Ejection Rubber) ایجاد مي‌شود. وظيفه‌ي برش به تيغ‌زني و برش درست و دقيق روي متريال چاپي است.

وظيفه‌ي قاعده‌ي خط تا، ايجاد بخش‌هاي خمش يا همان تازني است، اما بايد اين کار به صورتی انجام گيرد که هيچ شکافی در محصول ايجاد نشود. وظيفه‌ي قاعده‌ي سوسه‌گيري اين است که بعد از اينکه سوسه‌ها به حفظ موقعيت ثابت ورق چاپي هنگام تيغ‌زني کمک کردند، آنها را از فضاي خالي ورق جدا کنند. طرح دايکات را بعدا هم مي‌توان به محصول چاپي اضافه کرد. به‌عنوان مثال؛ دايکات برجسته را مي‌توان در در فرايند برش بکار گرفت و اجازه داد هر دو تکنيک را پشت سر هم روي ورق اجرا نمود.

طرح‌هاي رايج براي دايکات

طراحان و تيم‌هاي گرافيک به دايکات‌هاي دقيقي متکي هستند که آنها تاثير خاصي در محصول چاپي يا بسته‌بندي‌شان بوجود مي‌آورند.

بعضي از طرح‌ها و مدل‌هاي جعبه‌سازي رايج که با دايکات مورد استفاده قرار مي‌گيرند، از جمله کارتن‌هاي کنگره‌دار سر و ته زبانه‌دار، پاکت‌نامه‌ها و غيره.

و مجموعه آکسون بر اساس نیاز بازار کار تصمیم به چاپ بروشور دایکات (برش خاص) کرده است که میتوانید نمونه این بروشور ها را در قسمت زیر مشاهده نمایید.