چاپ تراکت کرافت  یک روش عالی برای تبلیغات است.

 با وجود اینکه روش‌های تبلیغاتی این روزها تنوع زیادی دارند، هنوز هم روش‌های قدیمی مثل چاپ تراکت رواج دارند.

چاپ تراکت به خاطر ویژگی‌هایی که دارد، با توجه به قیمت بسیار مناسبش، یکی از تاثیرگذارترین روش‌های تبلیغاتی است.

یکی از ویژگی‌های تراکت این است که دست شما را برای طراحی و خلاقیت باز می‌گذارد.

تراکت های زیادی در در طول روز به دست شما می‌رسد یا آنها را روی در و دیوار و تابلوهای اعلانات می‌بینید.

اما تراکت های بسیار کمی هستند که می‌توانند توجه مخاطبان را جلب کنند.

اگر می‌خواهید در بین این همه تراکتی که در طول روز پخش می‌شود، تراکتی متمایز و خاص داشته باشید .

تراکت های کرافت بهترین گزینه است برای اینکه تراکت و تبلیغاتی متمایز از بقیه دارد، این نکات را در نظر بگیرید:

عنوان و تیتر جذاب برای تراکت انتخاب کنید

بعد از دریافت و مشاهده تراکت، اولین چیزی که توجه مخاطب را جلب می‌کند، عنوان و تیتر است.

برای انتخاب تیتر باید خلاقیت داشته باشید. از تیترهای غیرمعمول استفاده کنید، عنوانی که تا به حال کسی از آن استفاده نکرده باشد.

اگر تیتر و عنوان تراکت، نظر مخاطب را جلب کند، به بقیه مطالب ارائه شده در آن دقت می‌کند.

چاپ

از گرافیک رنگارنگ و جذاب برای تراکت استفاده کنید

طراحی تراکت کرافت نقش بسیار مهمی در جلب نظر مخاطب دارد. با طراحی‌های چشم‌نواز و جذاب، تراکت شما بهتر و دقیق‌تر دیده می‌شود.

با استفاده از تصاویر و المان‌های گرافیکی جذاب می‌توانید توجه مخاطب را جلب کنید.

در انتخاب رنگ‌ها دقت کنید چون رنگ‌ها به کلی می‌توانند حال و هوای تبلیغات شما را تغییر دهند.

تصویرها را در مرکز توجه مخاطب قرار دهید. از عکس‌های بزرگ و باکیفیت استفاده کنید.

روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

خودتان را جای مخاطب بگذارید و در تراکت تبلیغاتی خود، به سوال‌های مخاطب پاسخ دهید.

به مخاطب نشان دهید که چرا خدمات و محصولات شما، از دیگر محصولات، متمایز است.

متن‌های بلند ننویسید. متن‌ها باید کوتاه و خلاصه باشند و به نکات مهمی اشاره کنند.

چاپ

 گواهینامه‌های خود را ذکر کنید

اگر برای کسب و کارتان گواهینامه‌های معتبری از نهادهای مختلف دارید، آن را در تراکت ذکر کنید.

داشتن این گواهی‌نامه‌ها اطمینان بیشتری به مخاطبان می‌دهد و خیال آنها را در مورد محصولات و خدمات شما، راحت می‌کند.

از المان‌های خاص برای جلب توجه مخاطب در طراحی تراکت استفاده کنید

برای اینکه بخش‌هایی از تراکت را بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار دهید، از المان‌های خاص گرافیکی استفاده کنید.

نکات مهم را بارزتر در طراحی تراکت جلوه دهید

در تراکت خود نکات مهم‌تر را باید با ترفندهای گرافیکی، زیباتر جلوه دهید

مثلا از رنگ‌های متمایز برای بولد کردن بخشی از متن استفاده کنید.

زیر بعضی از کلمات خط بکشید. اگر به چند مورد در تراکت اشاره می‌کنید، قبل از هر مورد علامت تیک بگذارید.