الیاف مختلفی برای چاپ تراکت استفاده میشود که یکی از بهترین این الیاف کرافت است چرا که این الیاف گیاهی است و اثر مخرب بر دنیای پیرامون ما نمیگذارد.

در اینجا قصد داریم در ابتدا تعریفی مختصر از کاغذ کرافت برای شما شرح دهیم و با اشکال و نکاتی که در طراحی آن باید رعایت شود آشنا شوید.

 

کاغذ کرافت چیست؟

کاغذ کرافت نوعی کاغذ می باشد که در یک فرایند شیمیایی به نام کرافت تولید می گردد. کاغذ کرافت توسط آلمانها اداع گردید. و لغت کرافت نیز آلمانی می باشد. در این فرایند بدلیل لینگین پایین کاغذ مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. کاربردهای زیادی در صنعت و کشاورزی دارد. شامل بسته بندی میوه و سبزیجات تا ساخت پاکت و ساک دستی زیبا.رنگ آن نخودی و قهوه ای می باشد.

چاپ

 

استفاده از تصاویر و اشکال مناسب در طراحی تراکت

یکی از نکات طراحی و چاپ تراکت که بسیار اهمیت دارد استفاده از تصاویر و اشکال مختلف می‌باشد. تصاویر و اشکال در تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارند و تراکت‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند. عکس‌ها و اشکال باکیفیت زیبایی و چشم‌نوازی تراکت را می‌توانید افزایش دهید و به‌این‌ترتیب باعث افزایش اثربخشی آن در میان مشتریان خواهید شد. اگر می‌خواهید مردم به چاپ مناسب تراکت شما توجه داشته باشند تصاویر و شکل‌های خوب را فراموش نکنید این شکل‌ها در کنار برند شما می‌تواند برای جلب‌توجه مخاطب به‌اندازه کافی جذاب و گیرا باشد.

رعایت نکات طراحی و چاپ تراکت با درج یک عنوان مناسب

از دیگر نکات طراحی و چاپ تراکت استفاده از یک عنوان خوب و مناسب در تراکت می‌باشد. عنوان اولین چیزی است که می‌تواند به چشم مشتری بیاید و نظر وی را به خود جلب کند بنابراین بسیار مهم است که یک عنوان یا تیتر مناسب در تراکت خود وارد کنیم.

عنوانی که انتخاب می‌کنید باید کوتاه , گیرا و حاوی نکته اصلی و پیام شما باشد به‌طوری‌که بتواند در همان نگاه اول مشتری را از موضوع تراکت آگاه نماید و محتوای آن را معرفی کند شما می‌توانید در عنوان خود هدف اصلی از تبلیغات و طراحی تراکت را که همان پیشنهاد فروش عالی است بیان نمایید.

چاپ

فونت و متن در طراحی تراکت

استفاده از فونت خوانا و متن مناسب از دیگر نکات طراحی و چاپ تراکت است که اهمیت زیادی دارد و نیازمند توجه بیشتری است. از فونتی استفاده کنید که خوانا باشد و افراد مختلف در هر سن و سطح سوادی که قرار دارند بتوانند آن را بخوانند بنابراین نیازی نیست شما از فونت‌های عجیب‌وغریب و غیرمعمول استفاده کنید. از یک فونت ایده‎آل استفاده کنید و تعداد استایل‎ها و سایزها را به حداقل برسانید. لزومی ندارد در طراحی و چاپ تراکت از بیش از دو نوع فونت استفاده کنید.یک فونت برای عنوان و یک فونت برای متن اصلی کفایت می‌کند.

از دیگر نکات طراحی و چاپ تراکت استفاده از یک متن مناسب است.
منظور از متن مناسب یک متن کوتاه , ساده و قابل‌فهم است.

متن‌های به‌کاررفته در ابزارهای تبلیغاتی مختلف مانند طراحی کاتالوگ تبلیغاتی هر چه کوتاه‌تر باشد مناسب است و کارآمدی آن نیز بیشتر خواهد بود. در ابتدای کار شما با اشکال و تصاویر مختلف صحبت می‌کنید و توضیحات اضافه اما کوتاه را با یک متن مناسب ارائه می‌نمایید. اختصار و خلاصه گویی بهترین متن برای ابزارهای تبلیغاتی به‌ویژه در تولید تراکت می‌باشد.