طراحی کارت ویزیت زیبا یعنی به تصویر کشیدن نوع تجارت مشتری،محصولات و خدماتی که ارائه میدهند.

طراحی کارت ویزیت زیبا  باید توجه بیننده را به خود جلب نماید.

او را ترغیب به خرید محصول نماید و نباید به عنوان آیتمی برای معرفی در نظر گرفته شود.

که برای برقراری ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد.

کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغ و به نوعی ایستگاه اطلاعاتی در مورد شما و کاری که انجام می دهید می باشد.

اگر کارت ویزیت نتوانست به مقاصد و اهداف شما در زمینه بالا بردن میزان فروش محصول و معرفی و شناساندن شما جامه عمل بپوشاند.

این ثابت می کند که کارت ویزیت شما در سطح مناسبی برای تاثیر گذاری نبوده است.

نوشتن عنوان اصلی به صورت درشت و خوانا

در طراحی کارت ویزیت حتما نام فروشگاه و یا شرکت مورد نظر را بصورت درشت و خواناتر از سایر مطالب بنویسید.

تا اولین چیزی باشد که چشم بیننده با آن برخورد میکند.

رنگ بندی مناسب کارت ویزیت

از رنگ بندی مناسب برای متن و اطلاعات درج شده در کارت استفاده نمایید.

تا چشم بیننده در کمترین زمان ممکن قادر به تفکیک کردن قسمتهای مهم و قسمت های دیگر کارت باشد.

از شلوغ کردن بیش از حد محیط طراحی شده کارت اجتناب کنید.

انتخاب تصویر مناسب و تاثیرگذار

از تصویری استفاده کنید که نمایانگر کار، محصول و کمپانی شما باشد.

استفاده از تصاویری که از کار و حرفه شما دور باشد فقط فضای کارت را اشغال کرده است.

و هیچ تاثیری در به تصویر کشیدن کار و تجارت شما و معرفی محصولات و ارائه خدمات شما نخواهد داشت.

تاثیر قرار دادن لوگو در کارت ویزیت

اگر لوگو خاصی برای فروشگاه و یا شرکت خود دارید، میتوانید در طراحی کارت  ویزیت از آن استفاده کنید.

لوگوی شما باعث میشود تا بیننده و مشتری با دیدن آن در هر مکان دیگری به یاد فروشگاه و یا شرکت شما بیفتد وآن را برای همیشه به خاطر بسپارد.

خوانا بودن متن کارت ویزیت

یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی کارت ویزیت که گاهی اوقات کارایی آن را به کل از بین میبرد خوانا نبودن نوشته های آن است.

مشتریان شما نباید برای خواندن آدرس، شماره تلفن یا ایمیل شما با مشکل مواجه شوند.

این مشکل در طراحی کارت ویزیت معمولا به دلیل عدم رعایت تفاوت رنگ مناسب بین زمینه و نوشته، کوچک بودن سایز متن  ایجاد میشود.

اطلاعات مهمتر مانند نام شرکت و شماره تلفن را با سایز بزرگتر قرار دهید تا چشم مشتریان خیلی سریع آنها را پیدا کند.

همه اطلاعات مهم را در آن قرار دهید

تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در پشت و یا در طراحی کارت ویزیت خود لحاظ کنید، مهمترین مطالبی که باید حتما در آن قرار دهید عبارتند از:

نام شرکت: نامی که مشتریان شما را با آن میشناسند و یا شما ترجیح میدهید به آن نام شناخته شوید.

زمینه کاری: اطلاعات مناسبی از زمینه کاری خود و محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت را در طراحی کارت ویزیت قرار دهید.

اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه های اجتماعی از مهمترین ها هستند.

سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد از نوشتن متن های طولانی اجتناب کنید.

فراموش نکنید کارت ویزیت با بروشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد.

پس هرچه مختصر تر و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است.

کارت ویزیت را شلوغ نکنید

توجه داشته باشید که کارت ویزیت وسیله ای برای ارتباط شما با دیگران و تبلیغات شما میباشد.

پس باید بیانگر راههای تماس با شما، نوع شغل و محصول شما باشد و از درج مطالب بیهوده و اضافی امتناع کنید.

توضیح شما از کالا یا خدماتتان باید بسیار کوتاه و مختصر و گاه در حد یک نام باشد.

کارت ویزیت برگه ی تبلیغاتی نیست و جهت معرفی راه های تماس و برقراری ارتباط است.

توضیحات مفصل و مختلف را در سایت بیاورید و برای ارجاع به آن آدرس سایت را روی کارت ویزیت درج کنید.

نمونه کارت ویزیت خوش ساخت و بسیار خلاقانه را می توانید در قسمت زیر ببینید:

طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت