یکی از مهم ترین اجزای ست اداری پاکت نامه میباشد که در این مطلب قصد داریم توضیحاتی در رابطه با پاکت نامه پنجره دار بدهیم.

پاکت ملخی پنجره دار چیست؟

پاکت ملخی پنجره دار پاکتی است که شباهت ساختاری فراوانی با پاکت ملخی معمول دارد و همان طور که از نام آن پیدا می باشد تفاوت میان این در وجود پنجره در پاکت ملخی پنجره دارد است.

این پاکت ها متناسب با کاغذ A4 بوده و به گونه ای طراحی می شوند که در طول دو تا خورده باشد.

پاکت ملخی پنجره دار تفاوتی جزئی با پاکت ملخی معمولی دارد و همان طور که از نام آن پیداست این گونه پاکت ها دارای برش خاصی در قسمت پشت هستند. این برش معمولا با روکشی شفاف پوشانده می شود و به این ترتیب بسته به نحوه تا کاغذی که داخل آن قرار داده می شود این بخش می تواند پیش از باز کردن پاکت توسط افراد رویت گردد.

یکی از استفاده مهم این گونه پاکت های نامه در آزمایشگاه ها است که در آن جواب آزمایش داخل پاکت قرار گرفته و نحوه قرار گیری به شکلی است که اطلاعات فردی در زیر پوشش پنجره پاکت قابل رویت است.

استاندارد هایی در طراحی و چاپ پاکت ملخی پنجره دار

برای طراحی و چاپ پاکت ملخی پنجره دار رعایت برخی از نکات مهم و به بیان دیگر رعایت استاندارد های مربوطه می تواند منجر به تولید پاکتی زیبا و در عین حال استاندارد گردد.

به طور کلی یکی از عوامل مهم و اثر گذار در چاپ پاکت ملخی پنجره دار با کیفیت انتخاب کاغذ مورد استفاده است.

معمولا انتخاب گرماژ و نوع کاغذ امری سلیقه ای بوده و نمی توان استاندارد مشخصی برای آن در نظر گرفت.

از آنجایی که انتخاب کاغذ می تواند بر روی قیمت کار تاثیرگذار باشد بسیاری از افراد با توجه به بودجه ای که در اختیار دارند نوع آن را انتخاب می کنند.

بهترین انتخاب برای چاپ پاکت ملخی پنجره دار استفاده از کاغذ هایی با وزن 80 تا 100 است اما به طور کلی انواع مختلفی از کاغذ با گرم های مختلف می تواند برای چاپ آن ها مورد استفاده قرار گیرد

به این ترتیب کاغذ تحریر 70 گرم ، کاغذ تحریر 80 گرم ، کاغذ گلاسه 120 گرم ، کاغذ گلاسه 150 گرم ، کاغذ گلاسه 200 گرم همگی جزو مواردی هستند که برای چاپ پاکت ملخی پنجره دار مورد استفاده قرار می گیرند.

در صورتی که ابعاد پاکت ملخی پنجره دار A4 یا A5 باشد بهتر است از کاغذ های با گرم بالاتر استفاده شود.

سایز معمول برای طراحی پاکت ملخی پنجره دار برابر با 5/28×23 می باشد.

استاندارد طراحی و چاپ پاکت ملخی پنجره دار به گونه ای است که دو طرف آن و ضلع پایینی چسب دارد خواهد بود.

به این ترتیب برای چاپ پاکت ملخی پنجره دار علاوه بر عملیات طراحی و چاپ لازم است در خصوص تا زدن و چسباندن آن نیز از خدمات پس از چاپ چاپخانه ها استفاده نمود.

رنگ بندی و جزئیات پاکت ملخی پنجره دار

پاکت ملخی پنجره دار به عنوان ابزاری برای ارتباطات برون سازمانی باید دارای رنگ های مناسبی باشد.

منظور از رنگ های مناسب رنگ هایی مرتبط با نوع فعالیت سازمان و مجموعه است.

یکی از بهترین پیشنهاد ها برای رنگ بندی ست ادرای به ویژه پاکت ملخی پنجره دار استفاده از رنگ های مشخص سازمانی است.

می توان این گونه پاکت ها را به صورت تک رنگ، دو رنگ و یا حتی به شکل تمام رنگی چاپ نمود و این بستگی به طرح و بودجه مورد نظر برای طراحی و چاپ آن دارد.

علاوه بر این بهتر است حتما از لوگوی سازمانی برای طراحی و چاپ پاکت ملخی پنجره دار استفاده گردد.

لوگوی یک سازمان معرف آن مجموعه نزد مشتریان و همکاران بوده و هنگامی که شما آن را بر روی پاکت ملخی پنجره دار و یا سایر انواع پاکت های نامه قرار می دهید این امکان را فراهم می کنید تا افراد با اولین نگاه متوجه شوند که محتوای نامه از طرف سازمان شما ارسال شده است.

این کار تا حد زیادی اعتبار شما را نزد مشتریان بالا می برد.

انتخاب روش چاپ برای چاپ پاکت ملخی پنجره دار

چاپ پاکت ملخی پنجره دار می تواند با استفاده از روش افست با چاپ دیجیتال انجام پذیرد اما آن چه مشخص است انتخاب نوع صحیح و مناسب چاپ بر اساس هزینه ها و موارد دیگری که در این موضع اثر گذار هستند انجام می شود.

در صورتی که تیراژ تولید و چاپ برای پاکت ملخی پنجره دار بالا باشد می توان روش افست را برای این کار برگزید.

استفاده از چاپ افست برای چاپ پاکت ملخی پنجره دار می تواند در نهایت پاکت هایی با کیفیت قابل قبول و خوبی را در اختیار مشتریان قرار دهد علاوه بر این از لحاظ هزینه کاملا به صرفه بوده و هزینه زیادی را به مشتری تحمیل نمی کنند اما در صورتی که تعداد پاکت هایی که مورد نیاز شما است زیاد نیست و زمان زیادی هم در اختیار ندارید بهترین روش چاپ برای پاکت ملخی پنجره دار انتخاب چاپ دیجیتال است.

معمولا چاپ دیجیتال زمان اندکی نیاز دارد و کیفیت بسیار خوبی هم دارد اما در واقع آن چه موجب می شود افراد چاپ افست را در شرایط معمول انتخاب کند هزینه های بالای چاپ دیجیتال است.