بروشور تبلیغاتی

بسیار راه وجود دارد برای معرفی و تبلیغ کسب و کار خود ، بروشور تبلیغاتی یکی از راه های بسیار خوب برای تبلیغات است. با استفاده از بروشورهایی در طرح و ابعاد متخلف می‌توانید به بهترین نحو خدمات و محصولات خود را به مشتریان‌تان معرفی کنید. یکی از ویژگی‌های بروشور در دسترس و ارزان‌بودن آن است که کاربرد فراوان این محصول در کسب‌وکارها را به‌دنبال دارد.
چاپ بروشور تبلیغاتی یکی از روش‌های منطقی و پرکاربرد به‌شمار می‌رود که بسیاری از صاحبان مشاغل از آن استفاده می‌کنند. این‌که تاثیرات و مزایای بروشور چیست را در ادامه بهتون میگیم؛ اما آن‌چه مهم است، تاثیر به‌سزای این محصول در شناخت تخصص شما است.

پیام بروشور تبلیغاتی چیست

استفاده از بروشور تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین روش‌ها در هر حرفه و تخصصی به‌شمار می‌رود. روشی ارزان، آسان و موثر که در زمانی کوتاه کسب‌وکار شما را به بهترین نحو در سطحی وسیع به مخاطبان معرفی خواهد کرد. کافی است نمونه طراحی بروشور را که مدنظرتان است روی آن پیاده‌سازی کنید و از طرح نهایی لذت ببرید.
البته همیشه با یک بروشور تبلیغاتی سروکار ندارید، گاهی با خرید یک محصول بروشوری را همراه آن خواهید دید که به شما در نحوه استفاده از آن کمک می‌کند. اینکه بروشور چیست و چه کاربردی دارد در نحوه استفاده شما از آن تاثیرگذار خواهد بود. ماهیت بروشور تبلیغاتی بازاریابی و ارائه اطلاعات درباره محصولات است تا مخاطب در استفاده از محصول دچار سردرگمی نشوند.

نکات در طراحی بروشور تبلیغاتی

  • پیام اولیه بروشور باید واضح و جذب کننده باشد؛ رنگ یا احتمالا تصاویری که در بروشور انتخاب می‌کنید باید بتواند مخاطب را سریع و در کوتاه ترین زمان جذب کند و پیام خود را منتقل کند.
  • تا جایی که امکانش هست از متون کمتر و کاملا به جا استفاده کنید. هرچه جملات کوتاه و مختصرتر باشد، کیفیت کار و طراحی شما بالاتر می رود.
  • در طراحی بروشور استفاده از تصاویر با کیفیت، از ویژگی‌های مهم یک بروشور جذاب است. این عکس‌ها می‌تواند، عکس‌های محصولات و خدمات شرکت یا کمپانی صاحب بروشور باشد، یا میتواند تصاویر در ظاهر بی ربطی باشند که در توصیف و تحلیل ربط آن با خدمات مرتبط با شرکت، مشخص گردد.
  • در بروشور های تجاری یک سری از اطلاعات نوشته می‌‌شود که برای مشتری و انتخاب محصول توسط مصرف کننده مفید است. ازجمله خصوصیات یک بروشور پربازده تجاری اطلاعات کلی و خاص مانند خاصیت یک نوع محصول، فواید و عملکردهای آن، نحوه مصرف، قیمت آن، تنوع رنگی و… به مصرف کننده می‌دهد. در طراحی بروشور می‌توانید این موارد را مد نظر داشته باشید.
  • بروشورها معمولا در اندازه‌های مختلف و با سلیقه مختلف چاپ می‌شوند. تیراژ آنها بالا است، زیرا قرار است که در میان مخاطبان زیادی توزیع گردد. گرم کاغذ آنها می تواند به دلخواه انتخاب شود، اما معمولا با گرم پایین چاپ می‌شوند تا هم ارزانتر تمام شوند هم خواندن آن‌ها برای مصرف کننده ساده‌تر باشد.
برای ثبت سفارش بروشور تبلیغاتی کلیک کنید

خلاقیت در طراحی برشور

اگر در طراحی بروشور محدودیتی ندارید و در اصطلاح دست شما باز است، حتما شکل ساختارهای خلاقانه و اختصاصی را بررسی کنید. برای مثال می‌توانید برای یک شرکت ساختمانی از برش‌های خاص برای نمایش نوع فعالیت شرکت استفاده کنید.

جای گذاری نام برند و لوگو

نام برند و لوگو شما از موارد بسیار مهمی است که در بروشور درج می‌شود، اما نوع قرارگیری لوگو در بروشورها می‌تواند متفاوت باشد. اما در این مورد نکات پایه‌ای وجود دارد که بهتر است رعایت شود.
در طراحی بروشور حتما جایگاه مشخص و مناسبی را برای قرار دادن لوگو در نظر بگیرید، در عین حال از تکرار بی مورد لوگو در طرح اجتناب کنید. بعنوان مثال در بروشورهای تک برگی ۳ لت قراردادن لوگو تنها در لت رو و پشتی بروشور کافی است، اما در نظر داشته باشید با توجه به هدف بروشور این مورد می تواند متفاوت باشد.

استفاده از تصاویر مناسب

استفاده از تصاویر مناسب در طراحی بروشور بسیار اهمیت دارد و بعنوان یکی از مهمترین عوامل جذب کننده ، باید به آن توجه ویژه‌ای شود. برای طراحی بروشور می‌توانید از تصاویر مستقیم یا غیرمستقیم استفاده کنید اما توجه داشته باشید باید از تصاویر با کیفیت بالا و ترجیحا اختصاصی استفاده کنید.

انواع بروشور تبلیغاتی

بروشور تبلیغاتی تک برگی

در این نوع بروشورها همانطور که از نامش پیداست فقط از یک برگ تشکیل شده‌اند و بسیاری از ما تا به حال با این مدل برخورد داشته‌ایم، چرا که از این نوع بروشور برای استفاده در حجم بالا و اطلاع رسانی به جامعه‌ی آماری زیاد استفاده می‌شود. به دلیل زیاد بودن این نوع بروشور تبلیغاتی ممکن است دیگر نظر آدم‌ها به آن جلب نشود، پس توصیه‌ی ما به شما این است که فونت زیبا و استفاده از رنگ‌های جذاب را در طراحی این نوع بروشور جدی بگیرید.

بروشور تبلیغاتی دو برگی

به بروشورهایی که در آن‌ها دو برگه به هم وصل شده‌اند اصطلاحاً دو لت گفته می‌شود. استفاده از این نوع از بروشورها بسیار رایج و متداول است چرا که حمل آنها بسیار آسان است و به دلیل کم حجم بودن آنها خواندن مطالب برای مخاطب بسیار راحت‌تر و در زمان کم‌تری انجام می‌شود.

بروشور تبلیغاتی تاشو سه لت

شاید بتوانیم بگوییم بروشور سه لت رایج‌ترین نوع بروشور سه لت تبلیغاتی می‌باشد. چرا که جدا از جذابیت شکل ظاهری آن برای مخاطب، با حجم و اندازه‌ی مناسبی که دارد، می‌تواند اطلاعات زیادی را نیز در خود جای دهد.

بروشور تبلیغاتی open gate