طراحی و چاپ کاتالوگ تبلیغاتی به منظور معرفی محصولات و یا خدمات انجام می گیرد.
طراحی کاتالوگ بایستی زیبا و چشم نواز باشد و در آن خلاقیت به کار رفته برود.
چاپ کاتالوگ نیز بایستی کیفیت مناسبی باشد ، تا رنگها و طرح ها با کیفیت مناسبی دیده شوند.
چاپ کاتالوگ
مجتمع چاپی نگاران با بیش از 30 سال سابقه در امر چاپ و با استفاده از مدرن ترین ماشین آلات چاپ، می تواند چاپ کاتالوگ شما را با بالاترین کیفیت و در عین حال تضمین کمترین قیمت انجام دهد.
اگر که شما طراحی خود را آماده داشته باشید ما فقط قسمت چاپ کار را به عهده خواهیم گرفت و اگر که طراحی کار را انجام ندادید.
می توانید به هسته طراحی نگاران اعتماد نمایید، تا کاتالوگی خلاق و مبتکرانه طراحی نماید.
کاتالوگ چیست؟
کاتالوگ ها کالانماهای صنعتی و تبلیغاتی، کتابچههایی هستند که تعریف کاملی از خدمات و محصولات ارائه شده توسط هر برند را میدهند.
کاتالوگهای تبلیغاتی اصولاً با معرفی برند و تاریخچه آن شروع شده است.
سپس با شرح اهداف و چشماندازها، مخاطب را با سیاستهای کلی سازمان آشنا میکنند.
در نهایت با ارائه استانداردها، گواهینامهها، تندیسها و مدارک اخذ شده تمام میشوند.
انواع کاتالوگ
با توجه به نوع فعالیت، دستهبندی محصولات و خدمات، تصاویر، نمودارها و … ابعادی متناسب تعیین میشود تا خدمات و محصولات ارائه شده نمایش بهتری داشته باشند.
کاتالوگها در ابعاد مختلف میتوانند به صورت عمودی و افقی قرار گیرند.
با توجه استانداردهای موجود در تولید کاغذ ابعاد کاتالوگها به نوعی در نظر گرفته میشود که صفحات هر کاتالوگ مضربی از کاغذ تولید شده باشد.
از این رو کاتالوگها در ابعاد مختلفی قابل ارائه هستند. که در ذیل به آنها اشاره میشود:
– کاتالوگ رحلی بزرگ یا B4 34*24
– کاتالوگ رحلی یا A4 21*29
_کاتالوگ وزیری یا B5 17*24
– کاتالوگ رقعی یا A5 14/5*21
– کاتالوگ خشتی 19*19 و 23*23
عموما طراحی و چاپ کاتالوگ بر اساس ابعاد فوق میباشد.
بدیهی است ابعادی که در این مجموعه نباشد، خارج از استاندارد بوده و بخشی از کاغذ دور ریز میشود.
ولی در مواردی برای ایجاد ساختاری متفاوت نیاز به استفاده از ابعادی خارج از استاندارد میباشد.
ویژگیهای طراحی و چاپ کاتالوگ
با طراحی و چاپ کاتالوگ تبلیغاتی این امکان را به مخاطبین خود میدهید که همواره به اطلاعات محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما دسترسی داشته باشند.
همچنین با لحاظ کردن اطلاعات فنی، جزئیات محصولات و خدمات برای مخاطبین این قابلیت وجود دارد.
تا مقایسه درست و دقیقی نسبت به سایر خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما داشته باشند.
با طراحی و چاپ کاتالوگ حرفهای دیگر نیازی به ارسال محصولات و ارائه توضیحات و ویژگیهای هر محصول به همکاران و مشتریان خود را ندارید.
از این رو با انتخاب تصاویری با کیفیت بالا از محصولات و خدمات خود این امکان را به مخاطبین خود میدهید که درک درستی از محصولات و خدمات ارائه شده را داشته باشند.
لازم به ذکر است در صورت در اختیار نبودن تصاویر مناسب با عکاسی صنعتی و طراحی 3D محصولات توسط مجموعه آکسون میتوان آرشیو مناسبی از محصولات تهیه نمود.
اهمیت طراحی و چاپ کاتالوگ
با توجه به فضای رقابتی در هر صنف کاری طراحی و چاپ کاتالوگ با جذابیتهای بصری، نقش پر رنگی در اهداف تبلیغاتی هر مجموعه ایفا میکند.
به خودی خود میتواند در روند برند سازی، بازاریابی و فروش هر مجموعه اثرات بسزایی داشته باشد.
کارشناسان ما در نگاران با در نظر گرفتن زمان انجام پروژه و بودجه تبلیغاتی شما، این امکان را فراهم میکنند تا با چاپ کاتالوگ ارزان، چاپ کاتالوگ فوری، چاپ کاتالوگ حرفهای با کیفیتی مطلوب شما را به اهداف تبلیغاتی مدنظرتان برسانند.
ترکیببندی جلد و صفحات داخلی
بخش اساسی طراحی کاتالوگ، ترکیببندی در قالب ایدهپردازی خلاقانه میباشد.
در این مرحله است که با ایجاد ساختاری متفاوت و ایجاد جذابیت بصری لازم، در کنار القای رنگ سازمانی مجموعه به صفحات میتوان به بهتر دیده شدن محصولات و خدمات کمک کرد.
ولی نباید فراموش کرد که ایدهپردازی، خلاقیت و یک طراحی گرافیک جذاب بدون رعایت اصول چاپی معنایی پیدا نمیکنند.
شناخت نسبت به انواع چاپ، رنگ شناسی دقیق و کالیبره کردن طرح نسبت به خروجی چاپ، رعایت حاشیههای مناسب جهت صحافی و …. همه این موارد میتواند اهمیت فراوانی برای تبدیل یک طرح جذاب به یک چاپ ایدهآل باشد.
ابعاد کاتالوگ
عداد صفحات کاتالوگ با توجه به ابعاد کاتالوگ و نوع صحافی آن میتواند متفاوت باشد. به صورت کلی کاتالوگها شامل 4 صفحه جلد و تعدادی صفحات داخلی هستند که باید ضریبی از 4 صفحه باشند.
در اصول چاپ و صحافی به تعدادی از صفحات که با فرمول خاصی کنار هم قرار میگیرند فرم گفته میشود.
همچنین تعداد صفحاتی که در هر فرم میتوان جاگذاری نمود نیز متفاوت میباشد. از این رو برای برخورداری از چاپ و صحافی با بهترین خروجی، ترجیها تعداد صفحات داخل کاتالوگ باید از تعدادی فرم کامل تشکیل شده باشد. که در ذیل به ان اشاره میکنیم:
کاتالوگ رحلی بزرگ: ابعاد کاغذ فرم: 70*50 سانتی متر تعداد صفحات هر فرم: 8 صفحه
کاتالوگ رحلی: ابعاد کاغذ فرم: 60*45 سانتی متر تعداد صفحات هر فرم: 8 صفحه
کاتالوگ وزیری: ابعاد کاغذ فرم: 70*50 سانتی متر تعداد صفحات هر فرم: 16 صفحه
کاتالوگ رقعی: ابعاد کاغذ فرم: 60*45 سانتی متر تعداد صفحات هر فرم: 16 صفحه
کاتالوگ خشتی 19*19: ابعاد کاغذ فرم: 60*45 سانتی متر تعداد صفحات هر فرم: 12 صفحه
کاتالوگ خشتی 23*23: ابعاد کاغذ فرم: 70*50 سانتی متر تعداد صفحات هر فرم: 12 صفحه
به طور مثال برای کاتالوگ خشتی علاوه بر 4 صفحه جلد تعداد صفحات داخل باید 12، 24، 36 و …. باشد.
طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ با توجه به نوع کار هر سازمانی در قالب تجاری، صنعتی، هنری و … انجام میشود. طراحی کاتالوگ برای بازخورد حداکثری باید به نحوی باشد که به سادهترین شکل ممکن کلیه جزئیات محصولات و خدمات ارائه شده در اختیار مخاطبین قرار گیرد.
در دنیای مدرن امروز تاثیر طراحی کاتالوگ حرفهای میتواند به هویت سازمانی و اصالت یک مجموعه کمک فراوانی بکند. با طراحی کاتالوگی جذاب شما این فضا را ایجاد میکنید که در میان تعداد زیادی از رقبای تجاری، خدمات و محصول شما برگزیده شود.
صحافی کاتالوگ
نوع صحافی کاتالوگ با توجه به تعداد صفحات آن تغییر میکند. به این صورت که برای تعداد صفحات کم اصولا از صحافی منگنه استفاده میشود.
صحافی منگنه بر دو نوع است، منگنه لوپ و تخت که منگنه لوپ بصورت برجسته میباشد و زمانی کاربرد دارد که کاتالوگ را داخل کلاسور یا زونکن قرار میدهند.
پس اگر با سازمانهای دولتی کار میکنید پیشنهاد میشود که از منگنه لوپ استفاده کنید.
برای تعداد صفحات بالاتر هم صحافی چسب گرم، جلد سخت و فنر دوبل میباشد.
که اصولا با توجه هزینه و نوع کاربرد کاتالوگها از صحافی چسب گرم استفاده میشود.
روال طراحی کاتالوگ
طراحی و چاپ کاتالوگ تبلیغاتی اصولاً با معرفی برند و تاریخچه آن شروع میشود و سپس با شرح اهداف و چشماندازها، مخاطب را با سیاستهای کلی سازمان آشنا میکنند.
پس از آن به معرفی مزیتهای رقابتی و جزئیات تمامی خدمات و محصولات ارائه شده میپردازند و در نهایت با ارائه استانداردها، گواهینامهها، تندیسها و مدارک اخذ شده تمام میشوند.