بر اساس تحقیقاتی که در مورد کارت ویزیت، اهمیت و کاربردش در جوامع تجاری امروزی انجام شده است .

می توان اینگونه گفت که به طور میانگین از میان 260،397،27 عدد کارت ویزیت که هر روز چاپ می‌شود.

تنها 2000 کارت مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد تا فروش یک شرکت را تقریبا 3 درصد افزایش دهد.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این بازده بدین صورت بوده و بسیاری از کارت ها در زباله قرار می‌گیرند؟

واقعیت این است که بسیاری از کارت ویزیت ها دارای طرح های خشن و نامناسب تجاری هستند.

اکثر کارت‌ها بسیار شبیه به هم هستند، به همین دلیل ما این راهنمای گام به گام را برای شما تهیه کردیم.

چاپ

1- برنامه ای را از پیش تعیین کنید

  • در ابتدا پیشنهاد می‌شود با کمی تحقیق شروع کنید .
  •  تا درباره مطالبی که قرار است در کارت ویزیت درج شود اطلاعات کافی داشته باشید.
  • همچنین قبل از عملی کردن ایده ی مورد علاقه خود بهتر است ابتدا به قواعد طراحی که شکل دهنده مفاهیم ایده شما هستند فکر کرده .
  •  به خاطر داشته باشید که هر ایده ای که نیازهای مشتری شما را برآورده نسازد، ارزشی در آن ایجاد نمیکند.
  • چاپ

    2- اطلاعات تماس را انتخاب کنید

  • ابتدایی ترین موردی که باید در کارت درج شود، اطلاعات تماس دارنده کارت است.
  • انتخاب اطلاعات مناسب می‌تواند یک چالش واقعی باشد چرا که افراد به روش های مختلفی با دارنده کارت ارتباط برقرار می‌کنند.این اطلاعات شامل موارد ذیل می گردد‌.
  •  نام و عنوان

  • کارت های بدون نام بسیار بی‌فایده هستند، زیرا مخاطبین مورد نظر تمایل به برقراری ارتباط با یک شخص واقعی دارند.
  •  نام و عنوان شغلی به شما این امکان را می‌دهد تا افراد بدانند که چه کسی مشتری شماست و چه کاری انجام می‌دهد.چاپ
  •  نام و لوگو شرکت

  •  هنگامی که مشتری شما برای یک شرکت کار می‌کند، می‌توانید با تأکید بر نام و لوگو کسب و کار ایجاد نمود.
  • تلفن

  • ثبت شماره تلفن تجاری بسیار مهم است. زیرا برخی افراد هنوز ترجیح می‌دهند با تلفن صحبت کنند.
  • مکالمات تلفنی آسان تر از بررسی یک وب سایت بوده است.
  • ایمیل و آدرس URL سایت

  • مشتری بالقوه دارنده کارت می‌تواند به طور مستقیم با او تماس بگیرد یا به وب سایت مورد نظر مراجعه کند.
  • در برخی موارد ممکن است بخواهید پیوندی (لینکی) را به یک وبلاگ، ویدیو یا صفحه‌ای که دارنده کارت را معرفی می‌کند، ایجاد کنید.
  •  فقط مطمئن شوید URL خیلی پیچیده نباشد.
  •  رسانه های اجتماعی

  • استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای مشتری می‌تواند یک ایده خوب و در عین حال فرآیند پیچیده‌ای باشد.
  • زیرا نکته‌ای که باید به آن توجه شود استفاده از رسانه‌ی اجتماعی کاربردی است که با برند و مخاطب کسب و کار مشتری شما مرتبط است.چاپ
  •  QR کد

  • کدهای QR فضای زیادی را اشغال می‌کنند، اما هنوز هم کارآمدترین راه برای مرتبط کردن مطالب چاپ شده و آنلاین با هم هستند.
  • به وب سایت مشتری خود پیوند داده و یا از آن ها در روش های خلاقانه استفاده کنید.

    3- متن حمایتی اضافه کنید

  • اطلاعات تماس بخش اصلی پیام رسانی به مخاطب در یک کارت ویزیت است.
  • اما یک کارت که فقط به مردم اطلاع می‌دهد که چگونه با شما تماس بگیرند.
  • گام بعدی شما این است که به مخاطب بگویید چرا باید با دارنده کارت تماس بگیرد. این معمولا به معنای یک شعار یا یک فراخوان است.
  • اینگونه شعارها یک راه آسان برای اطلاع رسانی به مخاطبین در رابطه با اینکه مشتری شما کیست و چه کاری انجام می‌دهد می‌باشد.

    4- عکس ها یا تصاویر را اضافه کنید

  • اضافه کردن عکس به کارت ویزیت به شما امکان می دهد .
  •  موارد خاصی را که کلمات قادر به توضیح آن نیستند، بیان کنید.
  •  با استفاده از یک پرتره به مخاطبین این موضوع را یادآوری کنید که دارنده کارت چه کسی است.
  • پرتره ها می‌توانند تاثیر ویژه ای داشته باشند زیرا برای مردم امکان مطابقت نام دارنده کارت با فردی که قبلا ملاقات کرده اند را فراهم می‌کنند.
  •  این امر باعث می‌شود که آن ها در زمانی که مجددا به کارت مراجعه می‌کنند خیلی ساده تر  باشد.