به خاطر اينکه دنياي آنلاين با سرعت فزاينده‌اي در تمام سطوح زندگي انسان رسوخ مي‌کند، مديران تبليغات و بازاريابي معمولا روش‌هاي نتيجه‌بخش و سودمند تبليغات کلاسيک را مانند تبليغ در مجلات را ناديده مي‌انگارند.

هرچند که انتشارات آنلاين جايگاه خود را دارند، ولي چاپ هنوز هم رسانه‌اي عالي و تاثيرگذار است و به همين خاطر هم هنوز مجلات بسياري را روي کيوسک‌ها روزنامه‌فروشي مي‌بينيم که تبليغات هم بخشي از آنها را تشکيل مي‌دهد.

 

فوايد تبليغات در مجلات

مجلات چاپي فوايدي براي تبليغ‌کنندگان دارند که ديگر انواع رسانه‌ها فاقد چنين امکانات منحصر بفردي هستند. مهم‌ترين فوايد اختصاصي تبليغات در مجلات به شرح زير مي‌باشد.

• مخاطب هدف:

مجلات نوعي انتشارات تخصصي هستند که مخاطبان هدف خاص خود را دارند. اين مخاطبان مي‌توانند از هر دسته و گروهي مانند دختران دبيرستاني، طرفداران بازي گلف، غذادوستان يا بسياري ديگر باشند و به همين خاطر تبليغات در مجلات شما را دقيقا به سمت مخاطب هدف‌تان رهنمون مي‌کند. تبليغات در مجلات تخصصي به دست کساني مي‌رسد که از قبل تمايل خود را به محصولات و خدمات‌تان نشان داده‌اند.

چاپ

 

• توزيع گسترده:

اشتراک‌گيري مجلات موجب شده که افراد بسياري در يک کشور و در اغلب موارد ميان چندين نفر به‌طور مرتب مخاطب آنها باشند. به‌علاوه، کيوسک‌هاي روزنامه‌فروشي، اتاق انتظار مطب‌هاي پزشکي، آرايشگاه‌ها، هتل‌ها و ديگر محيط‌ها به ديده شدن مجلات توسط افراد بيشتر هم کمک مي‌کنند.

• تاثير بلندمدت:

اکثر افراد مجلات قديمي را نگه مي‌دارند و بارها آن را مطالعه مي‌کنند و به ديگران قرض مي‌دهند. اين رفتار به تبليغات مجله‌اي کمک مي‌کند که بارها و بارها در معرض مشاهده قرار بگيرند.

• تبليغات چاپي ارزش و احترام بيشتري دارد:

به خاطر احتمال آلودگي ويروسي و ديگر خطرات بالقوه روي يارانه‌ها، خوانندگان نسبت به کليک روي تبليغات آنلاين خيلي محتاطانه عمل مي‌کنند ولي تبليغات چاپي چنين خطراتي در پي ندارند. همچنين واقعيت اين است که تبليغات‌ چاپي‌ روي کاغذهاي گلاسه به محصول‌تان مشروعيت و اعتبار بيشتري مي‌بخشد. تبليغات مجله‌اي مخصوصا اگر در دو صفحه‌ي روبروي هم کامل چاپ شوند، جذابيت و گيرايي بصري به مراتب بيشتري براي مخاطبان به همراه دارند و کمتر مانند تبليغات آنلاين ناراحت‌کننده مي‌شوند.

راهکارهاي افزايش تاثيرگذاري تبليغات مجله‌اي

تبليغات مجله‌اي نيز مانند ديگر حوزه‌هاي تبليغات از فرمول‌هاي مشخصي پيروي نمي‌کنند، اما چند بايد و نبايد وجود دارد که با دقت به آنها مي‌توان ميزان تاثيرگذاري تبليغات خود را افزايش دهيد.چاپ

• تبليغ در نشريه‌هاي مناسب:

نتيجه‌ي اخلاقي اين ايده مي‌گويد که تبليغ در هر نشريه‌اي لزوما خوب نيست و شما بايد مجلات مناسب کسب‌و‌کار خود را پيدا کنيد. هر مجله‌اي براي خود ميزان مشخصي مخاطب هدف و رسالت کاري خاصي دارد، پس با توجه موضوع فعاليت‌هاي خود و ميزان مخاطبان بيشتري که مي‌توانيد داشته باشيد، دست به انتخاب در تبليغ در مجلات مشخصي بزنيد.

• انتخاب هوشمندانه‌ي تيتر و سوتيتر:

تيترها يا عنوان‌ها بايد به نحوي انتخاب شوند که بتوانند فورا توجه مخاطب را جلب کنند و سوتير يا زيرعنوان هم بايد اطلاعات بيشتري در مورد عنوان‌تان ارائه دهد. اگر خواننده نگاهي سريع به محتواي مجله بياندازد، فقط چشم وي متوجه عنوان‌هايي مي‌شود که جذابيت دارند و کنجکاوي وي را برمي‌انگيزانند. البته فراموش نکنيد که نام شرکت و محصولات خود را در تبليغ ذکر کنيد.

• بکارگيري تصاوير باکيفيت در تبليغ:

سعي کنيد در تبليغ خود تا آنجا که امکان دارد از تصاوير براي انتقال مفاهيم خود به مخاطب استفاده کنيد، ولي دقت داشته باشيد که اين تصاوير با استايل طراحي مجله مغايرت چنداني پيدا نکنند و در عين حال، محصول موردنظرتان را هم مشخصا براي مخاطب معلوم باشد. نکته‌ي خيلي مهم در استفاده از تصاوير اين است که فارغ از سايز چاپ نهايي تبليغ‌تان، تحت هيچ شرايطي از تصاوير با کيفيت کمتر از dpi 300 استفاده نکنيد، وگرنه احتمالا تصوير تبليغ‌تان پيکسله و ناشيانه درخواهد آمد. قبل از ارسال طرح چاپي خود حتما نمونه‌ي چاپي آن را بگيريد و از افراد مختلف نظرسنجي کنيد که آيا اصلا طراحي خوب از آب درآمده است؟

• راست بهتر از چپ است:

تحقيقات روانشناسي نشان مي‌دهند که افراد بيشتر ترجيح مي‌دهند که تصاوير سمت راست خودشان را ببينند. پس از اين خصوصيت مغز انسان بهره بگيريد و به‌نحوي طراحي کنيد که اطلاعات مهم خود را مانند نام شرکت و دعوت به انجام هدف موردنظر تبليغ خود را نيز در سمت راست صفحه‌ي تبليغ خود بگنجانيد. اگر بتوانيد که تبليغ خود را کلا در صفحه‌ي راست مجله داشته باشيد که خيلي بهتر نتيجه مي‌دهد.