اصلی ترین تفاوت بروشور و کاتالوگ در این است که بروشور یک سند چاپ شده و کوتاه است که  شامل توصیفات یا تبلیغات است.

کاربرد بروشورها و کاتالوگ ها

در شرکت تبلیغاتی نیز هست. بیشتر افراد زمانی که صحبت از بروشور یا کاتالوگ به میان می آید احساس سردرگمی می کنند زیرا هر دوی این موارد اطلاعاتی را در مورد محصولات شرکت، خدمات، هتل ها، مراکز خرید در اختیار مشتری قرار می دهند.

بین بروشور و کاتالوگ تفاوت بسیار ظریفی وجود دارد . یک بروشور نشری است که حاوی یک صفحه تاشو یا صفحات متعددی است که به هم چسبیده شده اند.
از بروشورها عمدتا برای مقاصد تبلیغاتی استفاده می شود.

تاریخ انتشار اولین بروشور به اوایل سال ۱۷۴۸ بر می گردد. بروشور از یک کلمه فرانسوی گرفته شده است که به معنای دوختن می باشد. بروشور یک کتاب نازک و کوچک یا مجله ای است که معمولا تصاویر و اطلاعات زیادی در مورد محصولات، مکان ها و غیره دارد.

چاپ

این کتاب نازک معمولا یک صفحه ای یا سه صفحه ای است که می توان آن را به آسانی در همه جا پخش کرد. از این آیتم ممکن است برای تبلیغ محصولات جدید، موقعیت ها، مراکز خرید، رویدادها و هتل ها استفاده شود.

کاتالوگ ها حاوی چه اطلاعاتی هستند؟

این کاتالوگ ها معمولا حاوی اطلاعات ساده ای در مورد چیزهای خاصی هستند که از یک یا دو جمله تشکیل شده اند. آنها حاوی اطلاعاتی هستند که به مشتری کمک می کند محصولات یا خدماتی را به آسانی خرید کنند.

کاتالوگ ها می توانند دانش مختصری در مورد محصول خاصی را به مشتری بدهند تا آن را به خوبی بشناسند و انتخاب خوبی به هنگام خرید داشته باشند. طراحی و رنگ آمیزی کاتالوگ ها باید عالی باشد تا بتواند نظر مشتری را به خود جلب کند.

اساسا، بروشورها به عنوان یک رسانه برای پر کردن خلا بین شرکت و خواننده عمل می کنند. طراحان نیز باید با انتخاب درست گرافیک و کلمات، به دنبال روش موثر برای آگاهی بخشیدن به خوانندگان در مورد شرکت باشند. کاتالوگ ها معمولا حاوی اطلاعات گسترده ای از محصولات هستند.

چاپ

تفاوت کاتولوگ و بروشور

یک کتاب یا مجله کوچک که معمولا تصاویر و اطلاعات زیادی در مورد محصول یا خدمات دارد.

لیستی از ویژگی های محصولات یا خدمات که معمولا دارای اطلاعات توصیفی و کامل از این محصولات یا خدمات می باشد.

اندازه بروشور : ۴ تا ۸ صفحه  کاتالوگ : ۸ صفحه یا بیشتر

هدف بروشور : توصیفی از شرکت ، ویژگی های برجسته محصول یا در مورد یک رویداد است.

هدف کاتالوگ : توصیف مختصر، قیمت ها و تصاویری از تمامی محصولات شرکت می باشد.

اطلاعات بروشور : یک پاراگراف تا جزییات کامل اطلاعات

ساختار کاتالوگ : معمولا صحافی شده هستند مقالات بیشتر در بخش دیجیتال مارکتینگ قرار دارد.